הפיכת בית למגורים להשקעה מסוג נכס מניב באמצעות שיפוץ מקצועי

אחד הדברים המשמעותיים ביותר עבור הדייר הוא הבית שלו. זה נכון כשמדובר בביתו שלו וזה נכון כאשר הוא מחליט לעסוק בנדלן ולהקדיש חלק ממנו למטרת השכרה לדיירים אחרים. המקרה האחרון מבטא במלוא הדרו את הביטוי נכס מניב, כי כתובת המגורים שלכם הופכת לכזו שמשרתת אדם נוסף למטרות רווח. כיצד זה קורה בפועל?

הכל מתחיל מהפרדת החלק המניב מדירתכם

ההפרדה מתבצעת באמצעות שיפוץ כללי הכולל קיר חציצה בין החדרים בהם אתם גרים לבין אותו חדר שעתיד לשמש להשכרה. בכך, אתם למעשה מצהירים כוונות להפוך את כתובת המגורים שלכם לשתי כניסות פנים (למשל רחוב אלמוני 1 א' ו- 1 ב') ובכניסה השנייה להשקיע בעתיד במגורים של הדייר שישכור מכם אותה.

הפרויקט ממשיך בבינוי תשתיות עבור השוכר

כאן, חשוב להבין האם מדובר בשוכר שבא להיות תייר למספר ימים (אם אתם גרים במקום שבמהותו הוא תיירותי, בתל אביב-יפו, בירושלים או בסמוך לשמורת טבע מפורסמת למשל זה מאד מקובל) או בדייר קבוע שצפוי לשכור אצלכם את הדירה לפחות לשנה אחת. בעוד במקרה הראשון ניתן לפצל פנימית את החדר המופרד לשירותים ומקלחת, כאשר מדובר בדייר ששנה שלמה הולך לגור אצלכם נדרש גם פיצול למטרת בניית מטבח וזה מצריך היערכות עם חדר הרבה יותר גדול. לדוגמה: מרתף בגודל של כל הדירה שלכם, או חדר מרפסת ענק עם לשון מרפסת שמשתרעת קדימה על פני 4-6 מ' לפחות. את האחרון ניתן לסגור ולהכשיר ככתובת נפרדת.

גמר הפרויקט – בסלילת הכניסה הנפרדת לדייר הנוסף

השלמת פרויקט שיפוץ דירה של נכס מניב מתבטאת בסלילת כניסה נפרדת. המטרה של מהלך זה – להביא לכך שהכתובת תהיה נפרדת בכל מהותה. כבר בהגיע הדייר לרחוב ולמספר הרחוב בו אתם גרים הוא יוכל ליהנות מהפרטיות שלו ולא לפגוע בפרטיות שלכם, להיכנס בנפרד ולהגיע לחדר שלו ממש כמו שהשכנים עושים זאת ליידכם. במרתף הכניסה הנפרדת היא מדרגות שנסללות מחוץ לדירה בסמוך לקירות החיצוניים שלכם. במרפסת המדרגות נסללות מהחצר כלפי מעלה, כשהחלון החזיתי נהפך לדלת הכניסה עבור השוכר. סלילת כניסה נפרדת מכשירה את כתובת המגורים החדשה שיצרתם כפתרון מגורים מסוג נכס מניב.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

וואטסאפ
צריכים עזרה?
Interior Studio
היי,
אשמח לעזור לך בוואטסאפ!
Call Now Button דילוג לתוכן